Kalória Kalkulátor

-tól -ig
Élelmiszerek kalória és tápérték adatai

Receptek és alapanyagok energia tartalma: Kattints ide!

Egyéni kalória szükséglet, ideális testsúly és BMI kiszámítása: Kattints ide!

Legfrissebb képes receptek

Elkészítése:

Ez egy húsmentes, alacsony zsiradék tartalmú, lasagne ízesítésû rakott tészta. Én igazából a lasagne-t is így csinálom, csak ott húst használok a padlizsán helyett és kissé kevésbé fûszerezem. A hozzávalók közt szereplõ curry ne zavarjon meg, nem a szószba fog menni, hanem a padlizsánnak fog csak ízt adni és a végén nem érzõdik ki!

Amíg a paradicsomos öntetet és a padlizsánt elkészítjük, tegyük fel fõni a vizet a tésztához és amikor forr, tegyük bele, majd fõzzük 1 percig és hagyjuk állni 4 percig. Így félkeményen szûrjük le és tegyük félre.

A 4 nagy paradicsomot hámozzuk meg és csumázzuk ki a következõ módon. Egy kis lábasban forraljunk vizet és dobjuk bele a paradicsomokat kb. 1 percre. Akkor jó, amikor villával megszúrva végigszalad a repedés a héján, ekkor szúrjuk fel és vegyük ki a forró vízbõl, majd tegyük gyorsan hideg vízbe, hogy a fõzési folyamat megszakadjon. Így kissé meg is hûl és meg lehet kézzel fogni. Egy vágódeszkára téve, húzzuk le a héját és vágjuk ki a csumáját. Szeleteljük fel nagyobb darabokra és dobjuk egy lábasba.

Aprítsunk fel egy fej vöröshagymát és két gerezd fokhagymát, majd ezeket dobjuk a paradicsomhoz. Fõzzük kb. 5 percig és a paradicsomokat szét lehet nyomkodni egy krumplinyomó segítségével. Adjuk hozzá a paradicsompürét, a vizet és tegyünk bele 3/4 teáskanál sót, a borsot, szerecsendiót, kakukkfüvet és bazsalikomot. A curry-t ne ebbe tegyük bele!

Amíg ez rotyog, gyors mozdulatokkal hámozzuk meg a padlizsánokat és szeleteljük 1X1 centis kockákra. (Elõször ketté kell vágni, lapjára fektetni, 1 centis szeletekre vágni, majd hosszában felcsíkozni és végül 1 centinként a csíkokat felszeletelni. Így nagyjából egyforma méretûek lesznek a padlizsán kockák.)

Egy másik lábasban melegítsünk kevéske olajat és dobjuk rá a padlizsánt, majd adjunk hozzá 1/4 kávéskanál sót és keverjük gyorsan meg, mert a padlizsán szivacsos és villám gyorsan felszívja az olajat és minden fûszert amivel érintkezik. Szórjuk meg curry-vel, valamint a másik két gerezd, de most nagyon apróra vágott fokhagymával és fedõ alatt, idõnként megkeverve pároljuk 10-15 percig. Megváltozik a színe amikor jó, mert áttetszõvé válik. Ha a darabolás gyorsan ment, akkor még barna sem lesz, csak üvegszerû. Amikor kész, zárjuk le.

A paradicsomos szószt öntsük fel tejjel, majd a keményítõt keverjük el kevés vízzel és gyorsan kevergetve adjuk a szószhoz és hagyjuk besûrüsödni. Amikor sûrû, keverjük hozzá a padlizsánt, de már ne fõzzük tovább, mert szétfõ.

Egy tepsibe borítsuk be a tésztát és a kész paradicsomos-padlizsános keveréket, majd oszlassuk jól el. A tetejét szórjuk meg reszelt sajttal, majd ~200 fokos sütõben süssük 25 percig. Fél óra pihentetés után lehet szedni belõle.

Tényleg nagyon finom, és ezzel a fûszerezéssel nagyon hússzerû ízt kap a padlizsán.
Egy adag kalória tartalma: kcal

Elkészítése:

Ehhez a fogáshoz én egyszerû párolt burgonyát készítettem, de bármi mással is tálalhatjuk.

Köret: a krumplit hámozzuk, kockázzuk és vaslapot alátéve kevéske olajon, ízlés szerinti sóval megpároljuk.

A töltött dagadó: a dagadóba nagy zsebet készítünk oly módon, hogy a lapos hús közepe táján megkeressük a hártyás-zsíros részt, majd egy hosszú vékony pengéjû késsel felszúrjuk és jobbra balra mozgatással, apró vágó mozdulatokkal kitágítjuk a rést. Nem baj ha kilukad, össze lehet tûzni hústûvel, hurkapálcával, vagy összevarrni cérnával.

A töltelékhez tegyünk fel 4 tojást fõni, az ötödik majd a keverék összetapasztásához kell. Miközben fõnek a tojások, tisztítsuk meg a májat, vágjuk le róla a túl zsíros hártyás részeket, majd alaposan mossuk át!

Egy hagymát vágjunk apróra és serpenyõben kevéske olajon pároljuk üvegesre, majd dobjuk rá a májat. Sózzuk, borsozzuk és adjuk hozzá a többi zöldfûszert. (Az összetevõk közt megadott só és bors mennyisége elegendõ a hús külsejéhez és töltelékhez együttesen, de ez mindig ízlés dolga.) Fedjük le és 10 percig pároljuk, amíg a máj kicsit megkeményszik.

Tegyük félre pár percre amíg a tojásokat megpucoljuk és a kenyeret beáztatjuk, hogy ne legyen annyira forró, mert keveréskör összekapná a nyers tojást. A barnakenyeret áztassuk be annyi vízbe amennyi ellepi, majd 2-3 perc elteltével maroknyi adagonként alaposan nyomkodjuk ki.

Egy robotgép segítségével (vagy villával, de úgy darabosabb lesz és lassabb) készítsünk masszát a fõtt tojásból, a kinyomkodott kenyerekbõl és a fûszeres májból. az egy félretett nyers tojást is hozzá kell adni, az ne maradjon le, mert nagyon szét fog esni a töltelék.

A masszával töltsük meg a dagadót és a végét tûzzük össze. Egy lapos tepsit megkenhetünk (ez szabadon választható és a tepsitõl is függ, hogy kell-e kenni) zsiradékkal és helyezük bele a husit. Sóval és borssal szórjuk meg, majd 200 fokos sütõben 1,5 órán át süssük. Hiába zsírosabb hús a dagadó, ha túl van sütve nagyon kiszárad.

Amikor elkészült, távolítsuk el a tûket, cérnát, hurkapálcát. Szeletelni csak akkor lehet ha hûlt egy kicsit, ezért tálalás elõtt pihentessük kicsit!
Egy adag kalória tartalma: kcal

Elkészítése:

A zöldbabot fõzzük meg enyhén sós vízben. A hagymát és fokhagymát aprítsuk fel és pároljuk meg az olajon. Adjuk hozzá a darált húst és a pirospaprikát, enyhén sózzuk és fél óra alatt fõzzük össze.

Közben fõzzük ki a rizst, és amikor minden összetevõ külön-külön elkészült, keverjük össze a keményítõvel a tejfölt, enyhén sózzuk is, majd rétegezve rakjuk egymásra, miközben a tejfölt is közé locsoljuk.

A tetejét szórjuk meg a reszelt sajttal.
Süssük 200 fokon kb. 1 órát.

Nagyon finom.
Egy adag kalória tartalma: kcal
Legnépszerûbb receptek

Elkészítése:

Ez egy finom sós töltelékkel készített vastag tésztás palacsinta. Óriási mennyiség lett ennyi alapnyagból, de reméljük mind el fog fogyni. személyenként 1 vagy két palacsintával lehet számolni, és legalább 18 darab lesz belõle.

Elkészítése:
Elõször a tölteléket készítsük el, hogy kicsit meghûljön. fõzzük meg a franciasaláta keveréket és tegyük félre lecsöpögni és hûlni.

Fõzzünk keményre 7 tojást, majd vegyük ki a sárgákat és tegyük egy edénybe, amiben a majonézes szószt fogjuk elkészíteni. A fehérjét tegyük félre a hûtõbe, ez is megy majd a salátába.

A sárgákat egy villával nyomjuk szét, majd adjuk hozzá a mustárt, cukrot, egy teáskanál sót, fél deci olajat, majd addig keverjük, nyomkodjuk, míg sima nem lesz. Ekkor keverjük bele a tejfölt is. Borítsuk bele a megfõtt zöldségeket, a felkockázott sonkát, a meghámozott, majd szintén felkockázott almát, az apróra vágott hagymát és a felaprított tojásfehérjét.

Az egészet tegyük a hûtõbe hûlni és összeérni. Készítsük el a sûrû palacsinta tésztát.

A 40 deka lisztet keverjük el a sóval, 3 tojással, a tejjel és kb fél deci olajjal. Keverjük íg csomómentesre, majd apránként hozzáadva a vizet állítsuk be a tejszínnél sûrûbb folyékonyságúra. Hagyjuk állni 10 percet és ha nagyon besûrûsödött, akkor kevés vizet keverjünk még bele.

Süssük ki a palacsintákat, majd töltsük meg a salátakeverékkel. Melegen is finom, de ha hagyjuk teljesen lehûlni még finomabb.
Egy adag kalória tartalma: kcal

Elkészítése:

A cukrot daráljuk meg, hogy porcukorral dolgozhassunk, és a margarint vegyük ki a hûtõbõl meglágyulni. kb. 5 deka háztartási kekszet daráljunk meg.

A túrót egy villával vagy krumplinyomóval törjük össze, csipet sót és a cukrot adjuk hozzá. Kissé meg fog nedvesedni. Adjuk hozzá a margarint, az aromákat (kókusz és mandula), a háztartási kekszet és 5 deka kókuszreszeléket. Alaposan dolgozzuk össze. Picit lágy, de pár óra alatt visszakeményedik.

Formázzunk belõle golyókat, majd forgassuk meg a többi kókuszreszelékben. Tegyük hûtõbe pár órára hogy megkeményedjen és összeérjenek az ízek.

Kb. 32 darab golyó lesz fél kiló túróból, és nagyon finom. A mandula aromával kell egy kicsit vigyázni, mert ha túl sok menne bele keserû lesz! (az arányokat tekintve az aromákat: mandula/kókusz : 3/10 )
Egy adag kalória tartalma: kcal

Elkészítése:

A kelbimbót mossuk meg, vágjuk le a szárát ha van és felezzük el õket. Enyhén sós vízben 5-8 percig fõzzük, majd csepegtessük le õket.

Egy narancsot nagyon alaposan mossunk meg és reszeljük le a héját, majd vágjuk félbe és egy pici lábosba csavarjuk bele a levét. Forraljuk meg és adjuk hozzá a keményítõt, a sót, chilit és borsot, majd a reszelt narancs héj felét. Fõzzük egy percig, illetve amíg besûrûsödik (higítsuk egy két evõkanál vízzel ha nagyon összeállna) és vegyük le a tûzrõl.

A megfõtt kelbimbót tegyük egy tálba, öntsük rá a szószt és óvatosan keverjük össze, majd a maradék narancshéjjal szórjuk meg.

Fogyasztható köretként, vagy fõtt rizzsel fõételként.
Egy adag kalória tartalma: kcal
Számítsd ki hány kalóriát eszel, és mennyit kellene!

Ez a recept oldal annyiban különbözik a többitõl, hogy egy étel összetevõibõl kiszámítja a recept tápérték adatait, így kalória, fehérje, szénhidrát tartalmát, illetve megközelítõleg a nátrium és rost tartalmat is.

A receptek és alapanyagok részletes oldalán azt is megnézheted, hogy a te szükségleted hány százalékát elégíti ki (INBÉ). A saját kalória igényedet egész jó közelítéssel ki tudod számítani a menübõl az "energia felhasználás"-ra kattintva, vagy a felsõ villámra kattintva. Ha beléptél, el is lesz mentve ez az adat, így ha legközelebb jössz és belépsz, akkor is ehhez fogja a kaják %-ait viszonyítani!

Te is feltölthetsz receptet, de ha akarod akkor csak kiszámítod hány kalória az ebéded!
Ha feltöltöd, az INBÉ értékeket is fogod látni, illetve az egy fõre jutó mennyiség számait is!

Elõbb utóbb a mindennapi ételek receptjeit feltöltöm, így azokat nem kell külön összeválogatni.
Remélem olyan örömmel fogod használni, ahogyan én készítettem!

Ha valamilyen hozzávalót nem találtál meg a listán, kérlek jelezd, nem biztos hogy reagálok, de igyekszem megkeresni az értékeket!


Csatlakozz facebook oldalunkhoz!