Kalória Kalkulátor

-tól -ig
Élelmiszerek kalória és tápérték adatai

Receptek és alapanyagok energia tartalma: Kattints ide!

Egyéni kalória szükséglet, ideális testsúly és BMI kiszámítása: Kattints ide!

Legfrissebb képes receptek

Elkészítése:

A zöldbabot főzzük meg enyhén sós vízben. A hagymát és fokhagymát aprítsuk fel és pároljuk meg az olajon. Adjuk hozzá a darált húst és a pirospaprikát, enyhén sózzuk és fél óra alatt főzzük össze.

Közben főzzük ki a rizst, és amikor minden összetevő külön-külön elkészült, keverjük össze a keményítővel a tejfölt, enyhén sózzuk is, majd rétegezve rakjuk egymásra, miközben a tejfölt is közé locsoljuk.

A tetejét szórjuk meg a reszelt sajttal.
Süssük 200 fokon kb. 1 órát.

Nagyon finom.
Egy adag kalória tartalma: 874.7 kcal

Elkészítése:

A húslevest nagyon jól újra lehet hasznosítani, ha rizottót készítünk belőle. Nagyon finom telt íze lesz, de akár leveskockából is megteszi. Ha húslevessel készítjük, értelemszerűen nem kell a kocka bele.

Egy fedeles teflon edény aljára terítsünk egy pohár rizst, a levesből a zöldségeket, húst (ami még maradt) vegyük ki és egyenletesen osszuk el az edényben. Szórjunk rá még kevéske mexikói keveréket, picit sózzuk (legyen benne pritamin), majd óvatosan öntsük fel a rizshez képest kétszeres mennyiségű lével (két pohárnyi).

Fedjük le és minimum lángon hagyjuk párolódni ~3/4 órát. Nem szabad kavargatni! Ha szükséges, esetleg tegyünk még egy lapot is az edény alá, hogy még kisebb hő érje.

Amikor a rizs megdagadt, szórjuk be reszelt sajttal, tegyük vissza rá a fedőt és pihentessük 10 percet. Ez alatt az idő alatt a maradék folyadékot is felszívja és a sajt is közé olvad.

Nagyon-nagyon finom és pofon egyszerű az elkészítése. A képen is a húsleves maradékból készített látható.
Egy adag kalória tartalma: 270.75 kcal

Elkészítése:

A tavasz első harmadában nem bővelkedünk friss zöldségben, a szervezet vitaminraktárai pedig kezdenek kimerülni. A tavaszi fáradtság elkerülése végett vitaminban és rostban gazdag táplálkozásra lenne szükség, amit ilyentájt legfeljebb a télre eltárolható zöldségek tudnak biztosítani. A tárolás során azonban ezeknek egy része lebomlik. A sárgarépa szerencsére olyan gyökérzöldség, amely frissen is elérhető majdnem egész évben, így biztosan ilyenkor is kapható bármelyik zöldségesnél.

A sárgarépa-főzelék nagyon tápláló, vitaminban gazdag, könnyen emészthető és ezzel a fokhagymás-citromos fűszerezéssel meglepően finom köret lehet. (De fogyaszthatjuk önmagában is mondjuk egy vacsira, én is úgy ettem.)

Elkészítése:
A zsenge sárgarépát vékonyan hámozzuk meg és vágjuk minél kisebbre, hogy lerövidítsük a főzési időt. A két gerezd apróra vágott fokhagymát egy evőkanál felforrósított olajon forgassuk meg (ne pirítsuk), dobjuk rá a répát, majd öntsük fel annyi vízzel amennyi éppenhogy ellepi.

Adjuk hozzá a petrezselyem levelet, fél leveskockát, sót, cukrot és fél citrom lereszelt héját, valamint a kifacsart levét! Főzzük ~fél órát, majd 2 evőkanál olajból és egy csapott evőkanál lisztből készített zsemleszínű rántással rántsuk be és villámgyorsan kevergetve higítsuk meg a tejjel.

Amikor újra rotyog, adjuk hozzá a tejfölt, keverjük krémesre és fortyantsuk meg egy fél pillanatra.

Nagyon egyszerűen, gyorsan elkészíthető és tényleg nagyon finom! Nem úgy finom, mint a finomfőzelék :) , hanem tényleg.
Egy adag kalória tartalma: 289.33 kcal
Legnépszerűbb receptek

Elkészítése:

A meggyet mossuk meg és magozzuk ki. Tegyük fel főni ízlés szerint fahéjjal és 3 evőkanál(vagy tetszés szerint) cukorral.

Amikor felforrt, főzzük 5-10 percig, hogy a víz pirosodjon, majd 1-2 evőkanál rizslisztet 1 deci tejjel keverjünk el és ezzel a csomómentes keverékkel sűrítsük be.

Öntsük még fel 2 deci tejjel, hogy ne szósz legyen belőle.

Hidegen a legfinomabb és nagyon könnyen-gyorsan elkészíthető.
Egy adag kalória tartalma: 163.28 kcal

Elkészítése:

Az összes zöldséget aprítsd fel kis darabokra. (így hamarabb fő meg)

Olíva olajon pirítsd meg a hagymát és a fokhagymát, addig, amíg üveges nem lesz. Utána a többi zöldséget is önts hozzá és azokat is pirítsd pár percig.

Ezután öntsd fel annyi vízzel, hogy ellepje és tedd bele a leveskockákat és fűszereket ízlés szerint. Én teszek bele tört chili paprikát, de ez elhagyható, ha nem szereted a csípős ízeket. :)

Főzd addig, amíg a zöldségek meg nem puhulnak.

Ha kész egy-két percre tedd a tűzhely mellé, amíg kicsit hűl, majd botmixerrel turmixold simává.

Ezután tedd vissza a tűzhelyre adagold hozzá a tejszínt kevergetés mellett reszeld rá a szerecsendiót. (így intenzívebb az íze, ha itt teszed hozzá)

Egy-két percig rotyogtasd és kész is!
Egy adag kalória tartalma: 478.64 kcal

Elkészítése:

Megsütjük a hamburgerhúst, majd ízlés szerint ízesítjük a zöldségekkel.
Egy adag kalória tartalma: 308.8 kcal
Számítsd ki hány kalóriát eszel, és mennyit kellene!

Ez a recept oldal annyiban különbözik a többitõl, hogy egy étel összetevõibõl kiszámítja a recept tápérték adatait, így kalória, fehérje, szénhidrát tartalmát, illetve megközelítõleg a nátrium és rost tartalmat is.

A receptek és alapanyagok részletes oldalán azt is megnézheted, hogy a te szükségleted hány százalékát elégíti ki (INBÉ). A saját kalória igényedet egész jó közelítéssel ki tudod számítani a menübõl az "energia felhasználás"-ra kattintva, vagy a felsõ villámra kattintva. Ha beléptél, el is lesz mentve ez az adat, így ha legközelebb jössz és belépsz, akkor is ehhez fogja a kaják %-ait viszonyítani!

Te is feltölthetsz receptet, de ha akarod akkor csak kiszámítod hány kalória az ebéded!
Ha feltöltöd, az INBÉ értékeket is fogod látni, illetve az egy fõre jutó mennyiség számait is!

Elõbb utóbb a mindennapi ételek receptjeit feltöltöm, így azokat nem kell külön összeválogatni.
Remélem olyan örömmel fogod használni, ahogyan én készítettem!

Ha valamilyen hozzávalót nem találtál meg a listán, kérlek jelezd, nem biztos hogy reagálok, de igyekszem megkeresni az értékeket!


Csatlakozz facebook oldalunkhoz!