Kalória Kalkulátor

-tól -ig
Élelmiszerek kalória és tápérték adatai

Receptek és alapanyagok energia tartalma: Kattints ide!

Egyéni kalória szükséglet, ideális testsúly és BMI kiszámítása: Kattints ide!

Legfrissebb képes receptek

Elkészítése:

A húslevest nagyon jól újra lehet hasznosítani, ha rizottót készítünk belőle. Nagyon finom telt íze lesz, de akár leveskockából is megteszi. Ha húslevessel készítjük, értelemszerűen nem kell a kocka bele.

Egy fedeles teflon edény aljára terítsünk egy pohár rizst, a levesből a zöldségeket, húst (ami még maradt) vegyük ki és egyenletesen osszuk el az edényben. Szórjunk rá még kevéske mexikói keveréket, picit sózzuk (legyen benne pritamin), majd óvatosan öntsük fel a rizshez képest kétszeres mennyiségű lével (két pohárnyi).

Fedjük le és minimum lángon hagyjuk párolódni ~3/4 órát. Nem szabad kavargatni! Ha szükséges, esetleg tegyünk még egy lapot is az edény alá, hogy még kisebb hő érje.

Amikor a rizs megdagadt, szórjuk be reszelt sajttal, tegyük vissza rá a fedőt és pihentessük 10 percet. Ez alatt az idő alatt a maradék folyadékot is felszívja és a sajt is közé olvad.

Nagyon-nagyon finom és pofon egyszerű az elkészítése. A képen is a húsleves maradékból készített látható.
Egy adag kalória tartalma: 270.75 kcal

Elkészítése:

A tavasz első harmadában nem bővelkedünk friss zöldségben, a szervezet vitaminraktárai pedig kezdenek kimerülni. A tavaszi fáradtság elkerülése végett vitaminban és rostban gazdag táplálkozásra lenne szükség, amit ilyentájt legfeljebb a télre eltárolható zöldségek tudnak biztosítani. A tárolás során azonban ezeknek egy része lebomlik. A sárgarépa szerencsére olyan gyökérzöldség, amely frissen is elérhető majdnem egész évben, így biztosan ilyenkor is kapható bármelyik zöldségesnél.

A sárgarépa-főzelék nagyon tápláló, vitaminban gazdag, könnyen emészthető és ezzel a fokhagymás-citromos fűszerezéssel meglepően finom köret lehet. (De fogyaszthatjuk önmagában is mondjuk egy vacsira, én is úgy ettem.)

Elkészítése:
A zsenge sárgarépát vékonyan hámozzuk meg és vágjuk minél kisebbre, hogy lerövidítsük a főzési időt. A két gerezd apróra vágott fokhagymát egy evőkanál felforrósított olajon forgassuk meg (ne pirítsuk), dobjuk rá a répát, majd öntsük fel annyi vízzel amennyi éppenhogy ellepi.

Adjuk hozzá a petrezselyem levelet, fél leveskockát, sót, cukrot és fél citrom lereszelt héját, valamint a kifacsart levét! Főzzük ~fél órát, majd 2 evőkanál olajból és egy csapott evőkanál lisztből készített zsemleszínű rántással rántsuk be és villámgyorsan kevergetve higítsuk meg a tejjel.

Amikor újra rotyog, adjuk hozzá a tejfölt, keverjük krémesre és fortyantsuk meg egy fél pillanatra.

Nagyon egyszerűen, gyorsan elkészíthető és tényleg nagyon finom! Nem úgy finom, mint a finomfőzelék :) , hanem tényleg.
Egy adag kalória tartalma: 289.33 kcal

Elkészítése:

a velőscsontot a húslevesben megfőzzük
Egy adag kalória tartalma: 339.6 kcal
Legnépszerűbb receptek

Elkészítése:

A kimért liszthez hozzáadod a cukrot, majd a tejet, és összekevered. Utána hozzáadod a sütőport, a fahéjat, a tojást, illetve a 0,5 dl olajat. A banánt péppé töröd, majd hozzákevered, majd az apró darabokra vágott egy tábla csokit is hozzáadod. Ha nagyon sűrű a tészta, rakjál bele még tejet, nekem 3-4 dl általában belemegy, mert sűrű.
Egy muffinsütő formát kibélelsz muffin papírokkal, majd beletöltöd a tésztát.
Kb. 12 db lesz belőle.
Egy adag kalória tartalma: 227.01 kcal

Elkészítése:

A hagymát és fokhagymát vágjuk apróra, és olajjal meglocsolt tepsin egyenletesen szórjuk szét. A tejfölt a tejjel, sóval és a rizsliszttel keverjük el, adjunk hozzá egy kávéskanál curry-t.

A cukkinit hámozzuk meg, majd vágjuk fél-egy centis szeletekre. Tegyünk egy réteget belőle a tepsibe és evőkanállal locsoljuk meg az öntettel. Tegyünk mégegy réteg cukkinit, locsoljuk, míg a hozzávalók el nem fogynak.

A tetejre reszeljük rá a sajtot és fél óra alatt süssük össze az egészet.

Nagyon könnyű és kellemes ízű.
Egy adag kalória tartalma: 274.77 kcal

Elkészítése:

A száraz összetevőket (lisztet, cukrot, sót, sütőport, kakaóport) keverjük össze. A margarint olvasszuk meg.

Adjuk a keverékhez a tojást, az olvasztott margarint és a tejet, majd alaposan keverjük össze, hogy csomómentes masszát kapjunk.

Melegítsük elő a sütőt 200 fokra, majd egy 12 darabos muffinsütő formát kenjünk ki olajjal.

Adagoljuk a formába a masszát és 25-30 perc alatt süssük meg.
Egy adag kalória tartalma: 318.79 kcal
Számítsd ki hány kalóriát eszel, és mennyit kellene!

Ez a recept oldal annyiban különbözik a többitõl, hogy egy étel összetevõibõl kiszámítja a recept tápérték adatait, így kalória, fehérje, szénhidrát tartalmát, illetve megközelítõleg a nátrium és rost tartalmat is.

A receptek és alapanyagok részletes oldalán azt is megnézheted, hogy a te szükségleted hány százalékát elégíti ki (INBÉ). A saját kalória igényedet egész jó közelítéssel ki tudod számítani a menübõl az "energia felhasználás"-ra kattintva, vagy a felsõ villámra kattintva. Ha beléptél, el is lesz mentve ez az adat, így ha legközelebb jössz és belépsz, akkor is ehhez fogja a kaják %-ait viszonyítani!

Te is feltölthetsz receptet, de ha akarod akkor csak kiszámítod hány kalória az ebéded!
Ha feltöltöd, az INBÉ értékeket is fogod látni, illetve az egy fõre jutó mennyiség számait is!

Elõbb utóbb a mindennapi ételek receptjeit feltöltöm, így azokat nem kell külön összeválogatni.
Remélem olyan örömmel fogod használni, ahogyan én készítettem!

Ha valamilyen hozzávalót nem találtál meg a listán, kérlek jelezd, nem biztos hogy reagálok, de igyekszem megkeresni az értékeket!


Csatlakozz facebook oldalunkhoz!
Egy kis játék