Kalória Kalkulátor

-tól -ig
Élelmiszerek kalória és tápérték adatai

Receptek és alapanyagok energia tartalma: Kattints ide!

Egyéni kalória szükséglet, ideális testsúly és BMI kiszámítása: Kattints ide!

Legfrissebb képes receptek

Elkészítése:

Ehhez a fogáshoz én egyszerű párolt burgonyát készítettem, de bármi mással is tálalhatjuk.

Köret: a krumplit hámozzuk, kockázzuk és vaslapot alátéve kevéske olajon, ízlés szerinti sóval megpároljuk.

A töltött dagadó: a dagadóba nagy zsebet készítünk oly módon, hogy a lapos hús közepe táján megkeressük a hártyás-zsíros részt, majd egy hosszú vékony pengéjű késsel felszúrjuk és jobbra balra mozgatással, apró vágó mozdulatokkal kitágítjuk a rést. Nem baj ha kilukad, össze lehet tűzni hústűvel, hurkapálcával, vagy összevarrni cérnával.

A töltelékhez tegyünk fel 4 tojást főni, az ötödik majd a keverék összetapasztásához kell. Miközben főnek a tojások, tisztítsuk meg a májat, vágjuk le róla a túl zsíros hártyás részeket, majd alaposan mossuk át!

Egy hagymát vágjunk apróra és serpenyőben kevéske olajon pároljuk üvegesre, majd dobjuk rá a májat. Sózzuk, borsozzuk és adjuk hozzá a többi zöldfűszert. (Az összetevők közt megadott só és bors mennyisége elegendő a hús külsejéhez és töltelékhez együttesen, de ez mindig ízlés dolga.) Fedjük le és 10 percig pároljuk, amíg a máj kicsit megkeményszik.

Tegyük félre pár percre amíg a tojásokat megpucoljuk és a kenyeret beáztatjuk, hogy ne legyen annyira forró, mert keveréskör összekapná a nyers tojást. A barnakenyeret áztassuk be annyi vízbe amennyi ellepi, majd 2-3 perc elteltével maroknyi adagonként alaposan nyomkodjuk ki.

Egy robotgép segítségével (vagy villával, de úgy darabosabb lesz és lassabb) készítsünk masszát a főtt tojásból, a kinyomkodott kenyerekből és a fűszeres májból. az egy félretett nyers tojást is hozzá kell adni, az ne maradjon le, mert nagyon szét fog esni a töltelék.

A masszával töltsük meg a dagadót és a végét tűzzük össze. Egy lapos tepsit megkenhetünk (ez szabadon választható és a tepsitől is függ, hogy kell-e kenni) zsiradékkal és helyezük bele a husit. Sóval és borssal szórjuk meg, majd 200 fokos sütőben 1,5 órán át süssük. Hiába zsírosabb hús a dagadó, ha túl van sütve nagyon kiszárad.

Amikor elkészült, távolítsuk el a tűket, cérnát, hurkapálcát. Szeletelni csak akkor lehet ha hűlt egy kicsit, ezért tálalás előtt pihentessük kicsit!
Egy adag kalória tartalma: 916.59 kcal

Elkészítése:

A zöldbabot főzzük meg enyhén sós vízben. A hagymát és fokhagymát aprítsuk fel és pároljuk meg az olajon. Adjuk hozzá a darált húst és a pirospaprikát, enyhén sózzuk és fél óra alatt főzzük össze.

Közben főzzük ki a rizst, és amikor minden összetevő külön-külön elkészült, keverjük össze a keményítővel a tejfölt, enyhén sózzuk is, majd rétegezve rakjuk egymásra, miközben a tejfölt is közé locsoljuk.

A tetejét szórjuk meg a reszelt sajttal.
Süssük 200 fokon kb. 1 órát.

Nagyon finom.
Egy adag kalória tartalma: 874.7 kcal

Elkészítése:

A húslevest nagyon jól újra lehet hasznosítani, ha rizottót készítünk belőle. Nagyon finom telt íze lesz, de akár leveskockából is megteszi. Ha húslevessel készítjük, értelemszerűen nem kell a kocka bele.

Egy fedeles teflon edény aljára terítsünk egy pohár rizst, a levesből a zöldségeket, húst (ami még maradt) vegyük ki és egyenletesen osszuk el az edényben. Szórjunk rá még kevéske mexikói keveréket, picit sózzuk (legyen benne pritamin), majd óvatosan öntsük fel a rizshez képest kétszeres mennyiségű lével (két pohárnyi).

Fedjük le és minimum lángon hagyjuk párolódni ~3/4 órát. Nem szabad kavargatni! Ha szükséges, esetleg tegyünk még egy lapot is az edény alá, hogy még kisebb hő érje.

Amikor a rizs megdagadt, szórjuk be reszelt sajttal, tegyük vissza rá a fedőt és pihentessük 10 percet. Ez alatt az idő alatt a maradék folyadékot is felszívja és a sajt is közé olvad.

Nagyon-nagyon finom és pofon egyszerű az elkészítése. A képen is a húsleves maradékból készített látható.
Egy adag kalória tartalma: 270.75 kcal
Legnépszerűbb receptek

Elkészítése:

Az összes zöldséget aprítsd fel kis darabokra. (így hamarabb fő meg)

Olíva olajon pirítsd meg a hagymát és a fokhagymát, addig, amíg üveges nem lesz. Utána a többi zöldséget is önts hozzá és azokat is pirítsd pár percig.

Ezután öntsd fel annyi vízzel, hogy ellepje és tedd bele a leveskockákat és fűszereket ízlés szerint. Én teszek bele tört chili paprikát, de ez elhagyható, ha nem szereted a csípős ízeket. :)

Főzd addig, amíg a zöldségek meg nem puhulnak.

Ha kész egy-két percre tedd a tűzhely mellé, amíg kicsit hűl, majd botmixerrel turmixold simává.

Ezután tedd vissza a tűzhelyre adagold hozzá a tejszínt kevergetés mellett reszeld rá a szerecsendiót. (így intenzívebb az íze, ha itt teszed hozzá)

Egy-két percig rotyogtasd és kész is!
Egy adag kalória tartalma: 478.64 kcal

Elkészítése:

A brokkolit szedjük rózsáira és kb. 5 percre dobjuk forró vízbe, hogy kicsit előfőzzük. 8 darab közepes krumplit hámozzunk meg, vágjuk félbe és vájjuk ki a közepüket, de csak annyira, hogy ne törjenek el (1, 1,5 cm pereme maradjon). A belsejét (a kikapart részeket) tegyük el, ne dobjuk ki, mert kell a töltelékbe.

Szűrjük le az előfőzött brokkolit és dobjuk robotgépbe. Adjuk hozzá a kikapart krumplit, egy tojást, egy teáskanál sót, két kávéskanál enyhe curry-t, (aki az erőset szereti, az csípőset is tehet bele) és törjük össze péppé.

Egy tepsibe tegyük be egymás mellé a krumplikat, majd két kanál segítségével töltsük meg őket a brokkolis masszával. Reszeljünk rá kevés sajtot, majd egy-két szelet bacont vágjunk csíkokra és helyezzük a tetejükre.

200 fokon süssük egy órát, majd majonézzel vagy anélkül tálaljuk. Személyenként lehet 2-4 félbevágott krumplival számolni, mivel a látszat ellenére nagyon jól laktat.

Ebben a kombinációban ez egy meglepően pikáns ízű és nagyon finom töltelék az egyszerű krumplinak.
Egy adag kalória tartalma: 229.49 kcal

Elkészítése:

A spenót leveleket mossuk meg és a szárakat tépkedjük le. Egy evőkanál olívaolajon kevés sóval, tárkonnyal és fokhagymaporral pároljuk puhára. A túrót egy villával törjük össze, majd keverjük össze a párolt spenót levelekkel és nyomkodjuk alaposan szét, hogy a levelek szétessenek.

A sajtot reszeljük le, a leveles tésztát ha nyújtani kell, 2-3 miliméteresre nyújtsuk ki, ha nem kell akkor tekerjük ki és vágjuk 12 egyforma négyzetre.

A tésztára kupacolgassuk rá a túrós spenótot, izítgassuk hosszában a közepére, majd csipegessük rá a reszelt sajtot. Tekerjük össze a tésztákat és csipjük össze hosszában, hogy kis zárt tekercseket kapjunk. A végeit is zárjuk be és hajtsuk alá. Kis zárt csomagocskáknak kell keletkezni.

Tegyük sütőpapírra a 12 darab kis tekercset, kenjük meg tojással és 20 perc alatt 210 fokos sütőben süssük aranybarnára.
Egy adag kalória tartalma: 295.38 kcal
Számítsd ki hány kalóriát eszel, és mennyit kellene!

Ez a recept oldal annyiban különbözik a többitõl, hogy egy étel összetevõibõl kiszámítja a recept tápérték adatait, így kalória, fehérje, szénhidrát tartalmát, illetve megközelítõleg a nátrium és rost tartalmat is.

A receptek és alapanyagok részletes oldalán azt is megnézheted, hogy a te szükségleted hány százalékát elégíti ki (INBÉ). A saját kalória igényedet egész jó közelítéssel ki tudod számítani a menübõl az "energia felhasználás"-ra kattintva, vagy a felsõ villámra kattintva. Ha beléptél, el is lesz mentve ez az adat, így ha legközelebb jössz és belépsz, akkor is ehhez fogja a kaják %-ait viszonyítani!

Te is feltölthetsz receptet, de ha akarod akkor csak kiszámítod hány kalória az ebéded!
Ha feltöltöd, az INBÉ értékeket is fogod látni, illetve az egy fõre jutó mennyiség számait is!

Elõbb utóbb a mindennapi ételek receptjeit feltöltöm, így azokat nem kell külön összeválogatni.
Remélem olyan örömmel fogod használni, ahogyan én készítettem!

Ha valamilyen hozzávalót nem találtál meg a listán, kérlek jelezd, nem biztos hogy reagálok, de igyekszem megkeresni az értékeket!


Csatlakozz facebook oldalunkhoz!